20 lut 2016

Ciasteczka z automatu

Jakiś czas temu kupiłam sobie urządzenie do robienia lizaków ciasteczkowych. Tym razem nie zrobiłam lizaków-ciasteczek tylko mini "pączusie". Na zewnątrz ciasteczka są chrupiące a w środku mięciutkie. Jest to sposób na przygotowanie na szybko czegoś słodkiego. A że moje maluchy bardziej gustują w słodyczach do rączki niż jedzenie ciasta na talerzyku to powstały takie ciasteczka. Do środka dałam odrobinę marmolady, ale nie jest to konieczne.




Składniki:

   3 jajka
   1,5 szklanki mąki
   0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

   50ml śmietany kremówki
   50g roztopionego masła
   0,5 szklanki cukru
   1 łyżka cukru z wanilią
   marmolada

Przygotowanie:

Jajka ubić z cukrami aż będą puszyste. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia na przemiennie z masłem. Na koniec wlać śmietanę kremówkę i wymieszać. Ciasto jest dość gęste. Maszynkę do lizaków ciasteczkowych rozgrzać i nakładać pół łyżeczki ciasta na to odrobinę marmolady i zakryć odrobiną ciasta. Piec na złoty kolor. Po wyjęciu lekko wystudzić i posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz