19 sty 2015

Kopytka

Kopytka na moim stole goszczą bardzo często. Jest to ulubione danie moich dzieci. Tym razem podałam je z sosem pieczarkowym, ale wystarczy samo masełko i też pyszne. Kopytka nie są gumowe, ale też nie rozlatują się :)

Składniki:

około 1,5 kg ugotowanych ziemniaków
1 jajko
mąka

0,5 kg pieczarek
2 cebule
łyżka masła
sól, pieprz
2 łyżki kwaśnej śmietany

Przygotowanie:

Kopytka:

Ugotowane ziemniaki przepuściłam przez maszynkę do mielenia. Ziemniaki wyrównałam w misce, podzieliłam na 4 części i jedną z nich odłożyłam na bok w to miejsce dosypałam mąki (równo z wysokością ziemniaków). Dodałam jajko oraz odłożoną 1/4 część ziemniaków i dokładnie połączyłam składniki.
Rozwałkowałam kawałek "ciasta" w długi pasek i kroiłam w poprzek.
Gotowałam w osolonym wrzątku.
Po wyjęciu kopytek z garnka od razu je hartuje w zimnej wodzie przez parę sekund. Dzięki temu nie sklejają się.


     

Sos pieczarkowy:

   Kroimy drobno cebulkę i podsmażamy ją na maśle. Pieczarki obieramy tak aby nie oderwać nóżki i kroimy w plasterki. Do podsmażonej cebulki dodajemy pieczarki. Wlewamy pół szklanki wody i czekamy aż zmiękną. Zabielamy śmietaną. Mnie niestety nie raz kwaśna śmietana się zważyła i od pewnego czasu robię tak : do miseczki wlewam około pół szklanki zimnej wody i mieszam ją ze śmietaną aby miała konsystencję słodkiej śmietanki. Następnie stopniowo dodaję wywaru z pieczarek ciągle mieszając i dopiero wtedy dolewam do pieczarek.
Pod koniec solę i pieprzę sos pieczarkowy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz