18 sty 2015

Czekoladowa pychotka

Połączenie ciasta kruchego z brownie. Jak wcześniej pisałam moja rodzinka jest czekoholikami więc wszystko co związane z czekoladą jest przepyszne :)

Składniki:

      3 szklanki mąki
      3/4 kostki masła
      3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

      1 jajko
      2 żółtka
      1 szklanka cukru pudru
      2 lub 3 łyżki kwaśnej śmietany
  
      150g czekolady
      1 czubata łyżka kaszki kukurydzianej
      1 łyżka mąki
      1 i 1/4 szklanki cukru
      szczypta soli
      3 jajka
      1 żółtko
      1/4 szklanki mleka
      1/2 szklanki drobno pokrojonego masła

Przygotowanie:
Ciasto kruche:
Mąkę siekamy z masłem dodajemy resztę składników i szybko wyrabiamy ciasto. Połowę ciasta wykładamy na dno tortownicy o średnicy 28 cm. Ja resztę ciasto zamroziłam sobie :) Nakłuwamy ciasto i wsadzamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni. Ciasto trzymałam około 15min do momentu aż było lekko złote. Studzimy.

Masa czekoladowa:
Masło i czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Studzimy. Suche składniki mieszamy dodajemy jajka i żółtko. Miksujemy wszystko. Stopniowo dolewamy czekoladę dalej miksując. Wylewamy na ostudzone ciasto kruche i ponownie wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 50 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz