19 sty 2016

Pralinki - blok czekoladowy z mleka granulowanego odtłuszczonego

Moją córcie naszła ochota na blok czekoladowy. Kupiłyśmy mleko odtłuszczone granulowane i zaczęłam przygotowywać blok. Podczas wyciągania różnych rzeczy wpadły mi w ręce moje foremki do czekoladek. Doszłam do wniosku, że oprócz tradycyjnego bloku, który robię w keksówce zrobię kilka pralinek z bloku czekoladowego.




Składniki:

    250g mleka odtłuszczonego granulowanego
    0,5 szklanki wody
    1 szklanka cukru

    150g gorzkiej czekolady
    ok. 180g herbatników
    3 łyżki kakao
    200g masła
  
Przygotowanie:

   Herbatniki pokruszyć w malakserze (ja dałam mojemu 4-letniemu synkowi, który kocha mi pomagać).



 Do garnka wlać wodę, dodać cukier i zagotować. Dodać masło i rozpuścić. Wrzucić połamaną czekoladę, mieszać aż będzie gładka masa. Garnek zdjąć z ognia, dodać przesiane kakao, dobrze wymieszać aby nie było żadnych grudek. Dodać mleko, ponownie wymieszać. Na końcu dorzucić pokruszone herbatniki. Całość szybko wymieszać. Masa jest bardzo gęsta.
Foremki do czekoladek wyłożyć folią spożywczą i przełożyć masę. Można posypać pokruszonymi herbatnikami. Jeśli pozostanie nam masa bloku czekoladowego to resztę przełożyć do wyłożonej folią spożywczą małej keksówki. Wystudzić i włożyć do lodówki.



3 komentarze:

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałem jeszcze nigdy okazji jeść takiego bloku czekoladowego i muszę powiedzieć, że wygląda apetycznie. Ja bardzo chwalę sobie blok czekoladowy z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-blok-czekoladowy/ i dzieci również często się pytają kiedy go zrobię.

    OdpowiedzUsuń