10 mar 2015

Ciasto z masą kokosową i truskawkową galaretką

Dwa dni temu był Dzień Kobiet a dzisiaj jest Dzień Mężczyzny. Na Dzień Kobiet niestety nie upiekłam żadnego ciasta bo złapała mnie choroba, ale dzisiaj moim domownikom zrekompensowałam brak ciasta dwa dni. W planie miałam upiec tort z kremem karmelowym, ale niestety mam małe problemy z trzymaniem się planu i upiekłam ciasto 3 warstwowe czyli: biszkopt, masa kokosowa i galaretka truskawkowa w połączeniu z miksowanymi truskawkami. jak dla mnie pycha :)



Składniki:

     biszkopt:
       95g mąki
       95g cukru
       5 jajek

       1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
       pół łyżeczki proszku do pieczenia
       szczypta soli

    masa kokosowa:
      200g wiórków kokosowych
      500ml mleka
      160g masła
      2 łyżki mąki ziemniaczanej
      3 łyżki cukru

      około 30 małych biszkopcików
      2 galaretki truskawkowe
      250g truskawek
      1 łyżka cukru

Przygotowanie:

   biszkopt: Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubić ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania dodać cukier nadal miksując. Żółtka roztrzepać widelcem, dodać do ubitych białek. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i stopniowo dodawać do masy jajecznej. Ciasto przelać do formy (28x24cm), piec w 180C przez około 35min.  Wystudzić
masa: Z 500ml mleka odlać około 150ml, wsypać mąkę ziemniaczaną i wymieszać. Do pozostałego mleka wsypać wiórki kokosowe, cukier  i chwilę pogotować. Masło pokroić w kostkę i dorzucić do kokosu, mieszać aż masło roztopi się. Po rozpuszczeniu masła wlać mąkę ziemniaczaną rozpuszczoną w mleku, dokładnie wymieszać. Mieszać aż masa zacznie gęstnieć. Gorącą masę wylać na biszkopt. Ułożyć biszkopty i poczekać aż masa wystudzi się.
galaretka: Truskawki zagotować do miękkości z łyżką cukru. Zmiksować. Dolać 700ml wrzącej wody, wsypać galaretki i wymieszać.  Poczekać aż zacznie tężeć. Wylać na ciasto i włożyć do lodówki.




7 komentarzy:

  1. Domownicy musieli być zadowoleni. Wygląda bardzo apetycznie (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak piszesz Magdo :) Bardzo smaczne połączenie kokosu i truskawek :)

      Usuń
  2. Na jaką blachę są te proporcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, zapomniałam o wymiarach blaszki, ale już dopisałam w przepisie blacha 28x24cm. :)

      Usuń
  3. u mnie,takie ciacho na pewno by się sprawdziło,apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kokos i truskawka, lubię te smaki!

    OdpowiedzUsuń