15 lut 2015

Domowe czekoladki z nadzieniem pomarańczowym

 Domowe czekoladki po prostu pychotka. Robiłam je wspólnie z dziećmi. Są bardzo łatwe do zrobienia tylko wymagają czasu, ponieważ każda warstwa musi zastygnąć. Ale jakie pyszne w smaku :) Tym razem nadzienie zrobiłam o smaku pomarańczowym, które nie było twarde jak w kupnych pralinkach. Nadzienie było o konsystencji kwaśnej śmietany. Jak dla mnie bajka.


Składniki:

     2 tabliczki gorzkiej czekolady
     1 tabliczka mlecznej czekolady
     7 łyżek soku wyciśniętego z pomarańczy

     90 ml śmietanki 30%

Przygotowanie:

      Gorzką czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki i roztapiamy w kąpieli wodnej. Gdy się całkiem rozpuści odstawiamy i po lekkim wystygnięciu ponownie stawiamy garnek nad parę. Gdy nasza czekolada jest już dobrze rozpuszczona zabieramy się za przygotowywanie czekoladek. Ja do robienia czekoladek użyłam nic innego jak silikonowych foremek do lodu. Maczamy pędzelek (pożyczyłam od córki nowy pędzelek)  w czekoladzie i wypełniamy cienką warstwą wgłębienia w foremce. Gdy mamy już gotowe wstawiamy na parę minut do lodówki. Wyciągamy i powtarzamy czynność jeszcze dwa razy czyli łącznie 3 razy smarujemy foremki czekoladą.
Robimy nadzienie: w kąpieli wodnej rozpuszczamy białą czekoladę. Dolewamy śmietankę i sok wyciśnięty z pomarańczy. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy do lekkiego wystudzenia. Nasze czekoladki wypełniamy nadzieniem i tym razem wstawiamy do zamrażalki aby nadzienie zgęstniało (można do lodówki tylko dłużej to potrwa). Małą łyżeczką nabieramy czekoladę i polewamy na nadzienie, ale trzeba to robić delikatnie. Jeśli nasza czekolada nie pokryje dokładnie nadzienia możemy sobie pomóc pędzelkiem i delikatnie rozprowadzić czekoladę. Trzeba zwrócić uwagę aby nadzienie nie było z żadnej strony widoczne. Wstawiamy do lodówki aby czekolada stwardniała. Delikatnie wyciągamy czekoladki i mamy domowe pralinki.





    

3 komentarze: