27 mar 2015

Pierogi z fetą i szpinakiem

Bardzo lubię fetę i szpinak a połączenie tych dwóch składników razem jest po prostu cudowne. W lodówce miałam świeży szpinak i schowaną fetę i na szybciutko zrobiłam sobie pierogi. Kolacja była wyborna :)



Składniki:

     250g mąki
     1/2 szklanki gorącej wody
     1 łyżka masła

     szczypta soli

     150g świeżego szpinaku (ja miałam szpinak baby)
     200g fety
     2 ząbki czosnku
     świeżo mielony pieprz
     łyżka masła

  Przygotowanie:

Szpinak drobno posiekać. Na patelni rozpuścić masło, dodać szpinak. Lekko podsmażyć. Czosnek przecisnąć przez praskę i dorzucić do szpinaku. Fetę pokroić w kostkę, dodać do szpinaku. Mieszać aż do rozpuszczenia się fety. Do smaku dodać świeżo zmielony pieprz, wystudzić.



   Do wody włożyć masło, mieszać aż do rozpuszczenia. Gorącą wodę z rozpuszczonym masłem wlać do mąki, dodać szczyptę soli. Początkowo mieszać widelcem (można poparzyć się) a po chwili wyrobić elastyczne ciasto. Ciasto cienko rozwałkować, wykrajać szklanką kółka. Na każde kółko nałożyć farsz i zlepić brzegi.





Gotować w gorącej, osolonej wodzie przez około 3 min po wypłynięciu pierogów.

1 komentarz: