5 sty 2016

Jabłecznik sypany

Miałam ochotę na szybkie i proste ciasto. I właśnie dzisiaj takie zrobiłam czyli jabłecznik sypany. Do tego ciasta potrzebujemy nie wiele składników a najlepsze jest to, że można je zrobić nawet wtedy gdy nie mamy jajek.




Składniki:

     1 szklanka mąki
     1 szklanka cukru
     1 szklanka kaszy mannej

     1 łyżeczka proszku do pieczenia
     ok. 1,5 kg jabłek
     1 cukier waniliowy
     3/4 kostki zimnego masła
     cynamon

Przygotowanie:

   Mąkę, cukier, kaszę manną i proszek do pieczenia wsypać do miski, dobrze wymieszać i podzielić na 3 części. Jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach i skropić cytryną. Blaszkę (26cm na 24cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno formy wysypać jedną część sypkich składników, na to rozłożyć połowę startych jabłek i posypać cynamonem. Na jabłka równomiernie rozłożyć drugą część sypkich składników a na nie ostatnią część jabłek i cynamon. A na górę resztę sypkich składników. Na samą górę zetrzeć masło. Piec w 180 C około 1 godziny.

 Warstwy:
       sypkie produkty-jabłka-cynamon-sypkie produkty-jabłka-cynamon-sypkie produkty- starte masło


4 komentarze:

  1. Też robię takie ciacho. Za pierwszym razem, dawno, dawno temu, wątpiłam, że może coś z tego wyjść. Zaskoczona byłam bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż też zdziwiony patrzył jak robiłam ten jablecznik ale jak widac mozna i jest pyszny :)

      Usuń
  2. często go przygotowuję, jest szybki i bardzo smaczny

    OdpowiedzUsuń