8 lut 2015

Buleczki drożdżowe na śmietanie

Bułeczki na śmietanie upiekłam dla córki, która była chora i nie chciała nic jeść. A jedyne co mogło ją skusić to coś słodkiego co sama bym upiekła. I strzał był w dziesiątkę.
Bułeczki na wierzchu mają chrupiącą skórkę a w środku są mięciutkie. Ja podałam je z domowymi powidłami śliwkowymi, ale można z masłem, miodem, dżemem :)






Składniki:

    12g świeżych drożdży (łyżeczka drożdży instant)
    250g mąki
    1 łyżeczka proszku d pieczenia

    szczypta soli
    75g masła
    3 łyżki cukru
    140ml kwaśnej śmietany
    1 jajko
    1 łyżka octu

Przygotowanie:

    Drożdże kruszymy do miski i dodajemy łyżeczkę cukru, ucieramy aż cukier rozpuści się. Drożdży  nie odstawiamy do wyrośnięcia tylko od razu dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, masło i zagniatamy widelcem aby powstała "kruszonka". Gdy mamy zrobioną kruszonkę dodajemy ocet i śmietanę i zagniatamy średnio twarde ciasto.
Teraz mamy do wyboru: albo ciasto wałkujemy na placek o grubości około 2 cm i wycinamy szklanką kółka i formujemy okrągłe bułeczki.
 A można zrobić tak jak ja, czyli: odrywam po kawałku ciasta i formuję małe bułeczki a wychodzi ich około 10-12, ponieważ są to maleńkie bułeczki.
Gotowe bułeczki kładziemy na blasze lekko spłaszczamy, smarujemy jajkiem i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 210 C przez około 15min.

Jeszcze ciepłe bułeczki posmarowałam powidłami śliwkowymi :)





   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz