17 lut 2015

Klops z jajkiem

 Bardzo często z mięsa mielonego robię po prostu kotlety mielone, ale co jakiś czas staram się urozmaicać menu i robię mielone w innej wersji. Tym razem zrobiłam klopsa z jajkiem na twardo. Ładniejsza nazwa tego dania to pieczeń rzymska, ale dla mnie lepiej brzmi klops z jajkiem. Tyle różnych klopsów ile znajdziemy przepisów. Każdy dodaje coś od siebie i już zmienia się smak klopsa. Mój jest standardowy chociaż tym razem odrobinę inny, ponieważ dodałam sera cheddar.



Składniki:

    0,5 kg mielonego mięsa
    sól
    pieprz
    2 cebule

    1 jajko
    2 ząbki czosnku
    2 łyżki bułki tartej
    2 łyżki startego sera cheddar
    4 jajka ugotowane na twardo
    około 10 cienkich plastrów wędzonego boczku

Przygotowanie:

   Cebulę kroimy w kosteczkę i podsmażamy na maśle. Do mielonego mięsa dodajemy jajko, sól, pieprz, 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, bułkę tartą i łączymy składniki (ja robię to dłonią). Na końcu dorzucamy wystudzoną cebulę i starty ser i jeszcze raz dokładnie mieszamy.
Blaszkę keksówkę wykładamy papierem do pieczenia i układamy plastry boczku obok siebie tak aby wystawały poza keksówkę.



Na boczek kładziemy 1/3 mielonego mięsa, na to jajka przez środek a na końcu resztę mięsa tak aby jajka były zakryte mięsem mielonym. Boczek, który wystaje nam poza blaszkę kładziemy na naszego klopsa. Ja miałam krótkie plastry więc na górę ułożyłam jeszcze kilka plastrów boczku.



Pieczemy około 1 godziny w 180-190 C.



4 komentarze: