15 mar 2015

Tort-rolada o smaku truskawkowym

 Postanowiłam dzisiaj upiec ciasto i tak też zrobiłam. W smaku jest bardzo dobre, gorzej z prezentacją :( Jednak stwierdziłam, że wkleję go na bloga z tego względu, że nie jestem profesjonalistką (im chyba też zdarzają się porażki) tylko amatorką. I dlatego też dzisiaj dodałam nowy dział a mianowicie moje porażki kulinarne ;)




Składniki:

    biszkopt:

        3 jajka
        60g mąki
        60g cukru

        2 łyżeczki  budyniu czekoladowego
        1 łyżeczka kakao
        1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

    rolada:

        5 jajek
        1/4 szklanki budyniu śmietankowego
        3/4 szklanki mąki
        1/2 szklanki cukru
        1 łyżeczka proszku do pieczenia
     
     500ml śmietany 36%
     1,5 opakowania galaretki truskawkowej
     1 łyżka cukru pudru
     dżem truskawkowy

Przygotowanie:

   Biszkopt:  Białka oddzielić od żółtek. Ubić pianę, pod koniec ubijania dosypywać stopniowo cukier. Żółtka rozbełtać, dodać do piany z białek i wymieszać łyżką. Sypkie produkty przesiać do białek i wymieszać. Wylać do formy o średnicy 20cm. Piec w 180C około 20min. Do suchego patyczka.

Rolada: Białka oddzielić od żółtek. Ubić białka pod koniec ubijania dodać cukier. Do ubitej piany dodawać po jednym żółtku nadal miksując. Sypkie produkty przesiać do piany i wymieszać delikatnie łyżką. Na blachę od piekarnika położyć papier do pieczenia i wylać ciasto. Rozprowadzić równomiernie. Piec około 30min w 160C. Po upieczeniu zaraz wyciągnąć, przełożyć na ścierkę kuchenną i zwinąć w rulon.

Galaretki rozpuścić w około 120ml gorącej wody. Śmietanę ubić z łyżka cukru pudru. Pomału dolewać do ubitej śmietany ostudzoną galaretkę. Wymieszać (ja zrobiłam to mikserem na małych obrotach)

Okrągły biszkopt nasączyć (ja nasączyłam czarną herbatą z cukrem). Biszkopt na roladę przekroić na 6 pasków. Każdy pasek posmarować dżemem i kremem ze śmietany. Pierwszy pasek zwinąć w rulon i położyć go przy brzegu drugiego i znowu zwinąć łącznie z tym drugim paskiem. Postępować tak aż wszystkie paski zostaną zawinięte jeden na drugi. Na okrągły biszkopt położyć około 2 łyżki kremu i rozsmarować. Na to ułożyć zwiniętą roladę. Całość posmarować kremem. Udekorować według upodobań.




2 komentarze:

  1. Każdemu zdarzają się wpadki :)
    Chociaż ten tort wcale tak źle nie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pocieszenie :) tyle mogę powiedzieć, że w smaku jest dobry

      Usuń