19 mar 2015

Blok czekoladowy

Jakiś czas temu robiłam blok czekoladowy na mleku granulowanym odchudzonym (przepis tutaj). A tym razem zrobiłam na zwykłym mleku w proszku.  Bardzo lubię tego typu słodkości, ponieważ robi się je szybko i są smaczne.


Składniki:

    400g mleka w proszku
    0,5 szklanki mleka
    250g masła (margaryny)

    3 łyżki kakao
    tabliczka gorzkiej czekolady
    nie pełna szklanka cukru
    150g herbatników

Przygotowanie:

   Do garnka wlać mleko, dosypać kakao. Dobrze wymieszać aby nie było grudek. Dodać cukier i masło (pokroić na mniejsze kawałki, szybciej rozpuści się). Wszystko gotować do rozpuszczenia. Wystudzić. W tym czasie pokruszyć herbatniki. Do lekko wystudzonej masy dodać mleko w proszku i wymieszać. Na końcu dorzucić herbatniki i ponownie wymieszać. Masę wylać do keksówki wyłożoną papierem do pieczenia lub folią, po wystudzeniu włożyć do lodówki.


5 komentarzy:

  1. smak dzieciństwa, moja mama jeszcze dodawała rodzynki,które zawsze lądowały obok talerzyka ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewka moje dzieci też by wyciągały dlatego nie daje ich :)

      Usuń
  2. Bloki są niesamowite, tak proste a tak efektowne! :) Niby nic a ... Poezja :) Zdecydowanie kojarzy mi się ze świętami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie proste, szybkie w zrobieniu a smak nie samowity :)

      Usuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń