17 cze 2014

Kruche rogaliki z marmoladą

Zrobiłam te rogaliki dla swoich maluchów, właściwie z przymusu, ponieważ byłam zmuszona rozmrażać lodówkę a w zamrażalce miałam ciasto kruche :). Wychodzi tego ciasta dość dużo i dlatego też zawsze połowę zamrażam. Polecam bo są mega kruche i smaczne.

Składniki:

3 szklanki mąki
3/4 zimnego masła

3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 całe jajko
2 żółtka
1 szklanka cukru pudru lub zwykłego
2 lub 3 łyżki kwaśnej śmietany

marmolada bądź czekolada (najlepiej zetrzeć na tarce)

Przygotowanie:

Mąkę z masłem wyrobić. Ja to robię za pomocą tłuczka do ziemniaków, ponieważ dłońmi zbyt szybko ogrzejemy margarynę. Dodajemy pozostałe składniki i szybko wyrabiamy dłońmi. Ciasto dzielimy na 4 porcje. Pozostałe 3 wkładamy do lodówki owinięte w folię. Jedną część wałkujemy na około 3-5mm w kształcie koła. Dzielimy na trójkątny, na szerszą część trójkąta kładziemy marmoladę lub czekoladę i zwijamy w rulonik. Końce rogalika zwijamy do siebie aby powstał rogalik. Robimy tak z pozostałym ciastem. Rogaliki kładziemy na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia. Rogaliki smarujemy białkiem. Pieczemy na złoty kolor w 180 stopniach.


2 komentarze: