31 sty 2016

Domowa chałwa

Nigdy nie byłam ani nie będę miłośniczką chałwy, ale bardzo lubię przygotowywać słodkości, które możemy kupić w sklepie... i dlatego zrobiłam po raz pierwszy moją chałwę. Jak się okazało jest bardzo prosta w przygotowaniu. Zapach ma identyczny jak ta sklepowa i smak jak dla mnie również bardzo dobry. Część chałwy zrobiłam bez dodatków a drugą z kakao. I właśnie ta z kakao  zasmakowała mojej córce. Dzięki czemu odkryłam, że w mojej rodzinie są trzy miłośnicy chałwy :)




                             


Składniki:

    200g sezamu

    3 łyżki płynnego miodu
    1 laska wanilii

Przygotowanie:

  Sezam uprażyć na suchej patelni uważając aby nie zbrązowiał, ponieważ będzie gorzki. Uprażony sezam zmiksować do konsystencji papki. Już w tym momencie można poczuć zapach chałwy. Z laski wanilii wyjąć nasionka i dodać do sezamu. Dobrze wymieszać. Na koniec dodać miód i dobrze połączyć. Ja dałam 3 łyżki miodu, ale można więcej, wtedy chałwa będzie bardziej klejąca. Moja wyszła lekko krucha i taka konsystencja mojej rodzince odpowiada :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz