21 lut 2015

Sajgonki domowe

Moje dania są gotowane z myślą  o dzieciach, ale czasami lubię wprowadzać do mojej kuchni potrawy z innych krajów. Właśnie było tak z sajgonkami. I o dziwo moje dzieci były nimi zachwycone :)  Dodatkowo dodałam do nich kiełki fasoli mung z obawą,  że nie będą ich jedli, ale byłam mile zaskoczona, ponieważ jedli z apetytem.



Składniki:

    papier ryżowy
    1 pojedyncza pierś z kurczaka
    po 2 łyżki mrożonego groszku zielonego, kukurydzy i marchewki

    2 łyżki kiełek fasoli mung
    sól
    pieprz
    pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
    2 łyżki majonezu
    1 łyżka keczupu

Przygotowanie:

    Pierś z kurczaka kroimy  w małe kawałki, solimy, pieprzymy i obsypujemy słodką papryką. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy na złoty kolor pierś z kurczaka. Dorzucamy groszek, marchew, kukurydze i jeszcze chwilę smażymy.
Na ręczniku kuchennym rozkładamy papier ryżowy, moczymy go za pomocą pędzelka zimną wodą i pozostawiamy na chwilę aby zmiękł. Gdy nasz papier ryżowy jest miękki nakładamy farsz mięsno-warzywny na to kiełki, zwijamy w rulonik i podwijamy końce pod spód. Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron.
Podajemy z sosem. Ja zrobiłam sos majonezowy czyli zmieszałam majonez z keczupem.


2 komentarze: