1 mar 2015

Leniwe łezki

Na moim stole bardzo często goszczą kopytka. Dawno temu ugotowałam dzieciom leniwe, ale niestety nie zasmakowały im. Teraz postanowiłam ponownie je ugotować i córka była tym razem zachwycona. Gorzej z synkiem, ale mam nadzieję, że również w końcu mu zasmakują :)


Składniki:

   250g twarogu tłustego
   2/3 szklanki mąki
   2 jajka
   1 łyżka cukru
   1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotowanie:

   Twaróg zmielić. Białka oddzielić od żółtek. Żółtka utrzeć z twarogiem, dodać mąkę i ekstrakt. Składniki połączyć. Białka ubić i delikatnie wymieszać z twarogiem. Do garnka wlać wodę i  dosypać odrobinę soli. Gdy zacznie wrzeć formujemy nasze łezki. Do tego potrzebne są 2 łyżeczki. Na jedną łyżeczkę nabrać odrobinę masy serowej i przenosić na drugą łyżeczkę aby powstała łezka. Wrzucamy na wrzątek i gotujemy.
Ja podałam polane na maśle przysmażoną bułką tartą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz