10 lut 2015

Babeczki z białym serem

Te babeczki są jedne z ulubionych babeczek moich dzieci. Takie małe serniczki do rączki ;)


Składniki:

     Ciasto kruche:
         3 szklanki mąki
         3/4  masła
         3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

         1 jajko
         2 żółtka
         1 szklanka cukru pudru lub zwykłego
         2 lub 3 łyżki kwaśnej śmietany
     Masa twarogowa:
         250 g twarogu
         1 łyżka kaszki kukurydzianej
         1 jajko
         1 żółtko
         1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
         sok z pół cytryny
         2 łyżki kwaśnej śmietany
         1/2 szklanki cukru
Przygotowanie:

    Ciasto kruche:
Wszystkie składniki szybko ze sobą połączyć. Połowę ciasta zamrozić a drugą część włożyć do lodówki na 15 minut.

   Masa serowa:
Gdy ciasto kruche leży w lodówce można zrobić masę serową. Twaróg zmielić ( ja osobiście tego nie robiłam i też wyszły smaczne babeczki) dodać pozostałe składniki i wszystko dokładnie zmiksować. Masa jest dość rzadka, ale taka ma być.

Kruche ciasto cienko rozwałkować na około 3-4 mm, wykrajać kółka o większej średnicy niż foremki do babeczek i wykleić dokładnie ciastem foremki. Ciasto po nakłuwać widelcem. Do środka wlać masę serową na 3/4 wysokości. Wsadzić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 20 min potem temperaturę zmniejszyłam do 160 stopni i piekłam na złoty kolor.



1 komentarz:

  1. Serek to ja uwielbiam w każdej odsłonie. Babeczki prezentują się cudnie. :)

    OdpowiedzUsuń