1 mar 2015

Blok czekoladowy na mleku granulowanym

Mój mąż bardzo lubi blok czekoladowy, niestety nie miałam mleka w proszku więc wysłałam go do sklepu po MLEKO W PROSZKU. A co kupił? Mleko  granulowane. Niestety nigdy nie robiłam bloku czekoladowego na takim mleku, ale cóż było zrobić spróbowałam i ....... wyszedł bardzo dobry. Masa ładnie stwardniała i również nie było żadnych problemów podczas krojenia.



Składniki:

   150g mleka granulowanego
   0,5 szklanki cukru
   2 łyżki kakao naturalnego

   1/4 szklanki wody
    0,5 kostki margaryny
    60g herbatników

Przygotowanie:

   Herbatniki pokruszyć, ale tak aby były również większe kawałki herbatników. Wodę z cukrem rozpuścić, dodać margarynę. Po rozpuszczeniu margaryny dodać kakao i wymieszać. Garnek zdjąć z kuchenki i dodać mleko granulowane. Dokładnie wymieszać, wrzucić pokruszone herbatniki i ponownie wymieszać. Masę przelać do małej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Po wystudzeniu blok czekoladowy włożyć do lodówki.


4 komentarze:

  1. Czekolada...to słowa zawsze działa na mnie jak magnez. Piękny blog. Założę się, że mąż był pierwszym który odkroił spory kawałek ;)
    Pozdrawiam

    P.s. Zapraszam w wolnej chwili do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jeszcze do końca nie stwardniał a już czychał żeby sobie ukroić :) Moja cała rodzinka jest czekoholikami ;)

      Usuń
  2. Witam.Nie mieszkam w PL i pol szkalnki cukru to 125ml? pol kostki margaryny to-125g? no i czy zamiast margaryny mozna uzyc masla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam....śmiało można użyć masło zamiast margaryny a co do wagi to zgadza się, że pół kostki margaryny to 125g a pół szklanki cukru to 125ml :)

      Usuń