17 lut 2015

Drożdżówki z serem

Co jakiś czas piekę albo ciasteczka, albo drożdżowe bułeczki z nadzieniem na słodko albo drożdżówki.  Lubię "pracować" ze świeżymi drożdżami, z tymi instant nie za bardzo mi wychodzi. Jednak skusiłam się przepisem z innego bloga (tutaj) i postanowiłam zrobić drożdżówki. Ciut zmieniłam przepis i dałam masę serową a w tamtym przepisie były cynamonowe zawijaski (muszą być obłędnie pyszne). Drożdżówki wyszły bardzo dobre (córcia dzisiaj zabrała do szkoły zamiast batonika :) )


Składniki:

   2,5 szklanki mąki
   7g suchych drożdży
   1/2 szklanki cukru

   100ml ciepłego mleka
   1 jajko
   szczypta soli
   80g roztopionego masła

   500g twarogu
   2 łyżeczki budyniu waniliowego
   2-3 łyżki cukru
   1 łyżeczka cukru waniliowego
   1 jajko

Przygotowanie:

  Ciasto drożdżowe: mąkę, drożdże przesiewamy do miski, dodajemy cukier, masło, mleko, szczyptę soli, jajko. Wyrabiamy ciasto tak długo aż nie będzie kleić się do dłoni. Formujemy kulkę, obsypujemy mąką i zawijamy w folię spożywczą. Wkładamy na 2 godzinki do lodówki.

Masa serowa:  twaróg (mielony), jajko, budyń, cukry, mieszamy razem do uzyskania gładkiej masy.

Po 2 godzinach wyjmujemy ciasto przez moment wyrabiamy a następnie wałkujemy na cienki prostokąt.  Na ciasto rozkładamy równomiernie masę serową.  zwijamy 2 razy i kroimy w paski o szerokości około 5 cm. Zawijamy.




 Smarujemy białkiem i pieczemy przez około 30 minut w 190C.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz