24 sty 2015

Pierogi ruskie

Na moim stole najczęściej goszczą pierogi z mięsem. Ostatnio pokusiłam się aby zrobić pierogi ruskie. Nie do końca byłam pewna czy moje maluchy skosztują ruskich pierogów, ale tak im zasmakowały, że nawet jedli je zimne.

Składniki:

    ciasto:

     250g mąki
     pół szklanki gorącej wody

     1 łyżka masła
     szczypta soli

    farsz:

     250 g twarogu
     około 300 g ziemniaków ugotowanych
     2-3 cebule
     sól, pieprz
     łyżka masła


Przygotowanie:

     Cebulkę kroimy w kosteczkę i podsmażamy na maśle Ugotowane ziemniaki, twaróg i podsmażoną cebulkę mielimy. Doprawiłam sporą ilością świeżo mielonego pieprzu oraz soli. Co do soli i pieprzu każdy przyprawie według swojego gustu.

Drugim etapem jest przygotowanie ciasta:
Do pół szklanki z gorącą wodą wkładamy łyżkę masła, mieszamy aż się rozpuści. Do miski wsypujemy  mąkę ze szczyptą soli, dodajemy gorącą wodę z rozpuszczonym masłem. Początkowo mieszamy widelcem aby nie poparzyć się a następnie składniki łączymy dłońmi. Ciasto musi być elastyczne i gładkie.

Trzeci etap to lepienie pierogów:
Ciasto wałkujemy cienko. wykrawamy n. szklanką kółka i nakładamy na środek farszu. Im więcej tym lepiej. Pierogi sklejamy. Ja dodatkowo sklejone miejsce pieroga dociskam małym widelcem. Oprócz tego, że mam pewność iż mi się nie rozkleją wygląda to ładnie.

Czwarty etap:
Pierogi gotujemy w osolonym wrzątku. Po wyjęciu z wody ja je hartuję przez parę sekund pod zimną wodą. Dzięki temu pierogi nie sklejają się.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz