10 paź 2015

Lizaki ciasteczkowe

Około roku temu kupiłam sobie maszynkę do robienia okrągłych ciasteczek z których robi się lizaki. Mój zakup leżał sobie w szafie i w końcu wczoraj doczekał się :) Moja Zuzia była w szkole a ja z Tymkiem wzięłam się do roboty i zrobiliśmy cudowne, kolorowe lizaki ciasteczkowe.




Składniki:

    120g miękkiego masła
    120g cukru
    2 jajka

    120g mąki
    1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
    50g twarogu
   

Przygotowanie:

   Cukier i masło utrzeć. W osobnej miseczce rozbełtać jajka. Dodać do masła, zmiksować. Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, twaróg i wszystko ponownie zmiksować. Ciastem napełniać otworki w maszynce do pieczenia lizaków ciasteczkowych. Do wystygłych ciastek wbić plastikową  rurkę(końcówkę zamoczyć w lukrze z cukru pudru i soku z cytryny).




Ozdabiać można według własnych upodobań. Ja ciasta obtoczyłam w białej czekoladzie i gorzkiej a mój Tymon posypywał je ozdobnymi świecidełkami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz