8 paź 2015

Domowe sezamki

Od czasu do czasu kupuję mojej córce sezamki, które bardzo jej smakują. Nigdy nie zastanawiałam się jak przygotowuje się j, po prostu brałam z półki sklepowej i tyle. Jednak wczoraj w szafie znalazłam paczkę otwartego sezamu (używałam go jako panierki do piersi z kurczaka) i doszłam do wniosku, że czas go wykorzystać. I tak powstały moje domowe sezamki. Czy są trudne do zrobienia? NIE :) Jedyne co trzeba pamiętać, to to że trzeba je robić bardzo szybko, ponieważ cukier bardzo szybko twardnieje.




Składniki:

   180g cukru
   150g sezamu

   2 łyżki wody
   1 łyżka miodu

Przygotowanie:

  Na samym początku warto sobie przygotować miejsce pracy czyli: wałek, nóż oraz dwa arkusze papieru do pieczenia.
Sezam uprażyć na suchej patelni uważając aby zbytnio się nie przyrumienił (będzie gorzki).



W garnku podgrzać cukier z wodą (musi powstać karmel).



 Garnek zdjąć z palnika, dodać miód i sezam. Szybko wymieszać.  Masę sezamową przełożyć na jeden arkusz papieru do pieczenia, przykryć drugim i rozwałkować (im cieńsze tym lepsze). Ostrym nożem pokroić. Ja to robiłam przez papier. Gdy są już pocięte ściągnąć papier. I domowe sezamki gotowe :)



1 komentarz: