24 wrz 2015

Chaczapuri

Jest to pierwsze moje danie z kuchni gruzińskiej. Chaczapuri upiekłam razem z moim synkiem Tymkiem (4 latka). Zajadaliśmy się nim na śniadanie.  Ciasto na chaczapuri robiłam z drożdży, ale jak czytałam nie które przepisy, to drożdże zastępuje się sodą.
Przepis zaczerpnęłam z tej strony .



Składniki:

    500g mąki
    25g świeżych drożdży
    1 szklanka gęstego jogurtu

    1/4 szklanki ciepłej wody
    4  łyżki roztopionego masła
    1 łyżeczka cukru
   1 łyżeczka soli

   400g białego sera
   sól
   pieprz


Przygotowanie:

   Zrobić zaczyn: drożdże, cukier, 1/4 szklanki ciepłej wody i 3 łyżki mąki połączyć. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia.
Do miski wsypać mąkę, wyrośnięty zaczyn, jogurt, sól  i roztopione masło. Ciasto tak długo wyrabiać aż będzie elastyczne. Przykryć i odstawić aby podwoiło swoją objętość.
W tym czasie do białego sera dodać sól i pieprz świeżo mielony, wymieszać.
Gdy ciasto wyrośnie podzielić je na 3 części. Jedną część ciasta lekko rozwałkować, na środek nałożyć 2 łyżki białego sera.



 Brzegi ciasta zlepić do środka (tak jak robi się sakiewkę). Lekko spłaszczyć a następnie rozwałkować na cienki placek uważając aby ciasto nie przerwało się.
Chaczapuri smaży się na patelni jednak ja upiekłam je w piekarniku ( około 15min w 180-200C).


    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz