26 sie 2015

Sałatka z ogórków

Przepis na tą sałatkę mam od babci. Jak dla mnie jest ona idealna w smaku. Dlatego też wzięłam przepis  i ostatnio zrobiłam sałatkę z ogórków. W pierwotnym przepisie jest 500gr marchewki ja odrobinę zmodyfikowałam przepis i dałam 250gr marchewki i 250gr papryki czerwonej.




Składniki:

    4 kg ogórków gruntowych
    250gr marchwi
    250gr papryki czerwonej

    500gr cebuli
    1 szklanka oleju
    1 czubata łyżka soli
    2 pęczki natki pietruszki

   zalewa:

    1/2 szklanki octu 10%
    1 szklanka cukru

Przygotowanie:

  Ogórki obrać i pokroić w plasterki (ja robiłam to na tarce), posolić i odstawić na 4 godziny. W tym czasie zetrzeć marchewkę na dużych oczkach, natkę pietruszki posiekać, paprykę pokroić w cienkie paski a cebulę w kostkę.
 Zalewa: ocet i cukier zagotować i ostudzić.
 Gdy miną 4 godziny ogórki odcisną od nadmiaru wody. Dodać pozostałe składniki i dobrze wymieszać. Na koniec dodać zalewę i jeszcze raz dokładnie wymieszać. Pasteryzować około 5 minut.




2 komentarze: