28 gru 2016

Kluski z makiem

Do zupy owocowej z suszu najlepsze są domowej roboty kluseczki. W zeszłym roku robiłam z całych jajek i mąki. W tym roku za radą babci zrobiłam z żółtek, mąki i.... i miała być kwaśna śmietana, ale że w domu było brak kwaśnej śmietany wzięłam jogurt (typu greckiego) o smaku marcepanowym z makiem. Ojjj był warto, ponieważ kluseczki wyszły przepysznie mięciutkie. Moje dzieciaki zajadały się nimi z apetytem. Pierwszą porcję ugotowałam na wodzie a drugą już na zupie owocowej z suszu.




Składniki:

    2 żółtka
    3 łyżki mąki

    3 łyżki gęstego jogurtu o smaku marcepanowym z makiem (może być inny smak)

Przygotowanie:

   Żółtka, mąkę i jogurt połączyć ze sobą. Masa jest dość gęsta.



 Drewnianą deskę zamoczyć w gorącej wodzie. Rozsmarować na niej ciasto.



Małą łyżkę zamoczyć we wrzątku i prosto z deski ściągać za pomocą łyżeczki małe kluseczki prosto do gotującej się wody. Gotować około 2 minut. Wyjąć za pomocą łyżki cedzakowej. Kluseczki są lekko słodkie więc najlepiej pasują do zupy owocowej.


2 komentarze:

  1. uwielbiam mak, a kluseczki sa prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu połączenie tych kluseczek z zupą z suszu owocowego....bajka :)

      Usuń