13 lut 2016

Placek ziemniaczany z sosem pieczarkowym

Nie miałam pojęcia co wymyślić na obiad, a że miałam w lodówce pieczarki postanowiłam upiec dużego placka i polać go sosem pieczarkowym. Przed podaniem zapiekłam go w piekarniku w naczyniu na którym moja córcia uwielbia jeść.




Składniki:

    4 ziemniaki
    sól, pieprz
    jajko

    20 dag pieczarek
    1 łyżeczka masła
    1 mała cebula
    ok. 5 łyżek słodkiej śmietanki
    szczypta gałki muszkatołowej
    1 łyżka mąki
     łyżka startego sera


Przygotowanie:

   Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na maśle. W tym czasie pieczarki obrać i pokroić w ósemki i dodać do podsmażonej cebuli. Chwilę podsmażyć a następnie dodać około 1 szklanki wody. Dusić pod przykryciem. Do 1/3 szklanki wody dodać śmietankę i mąkę i dobrze wymieszać aby nie powstały żadne grudki. Dodać do pieczarek. Dodać sól, pieprz i gałkę muszkatołową. Zagotować.
   Ziemniaki obrać i zetrzeć na drobnych oczkach. Jeśli ziemniaki puszczą dużo wody odlać ją. Dodać jajko, sól i pieprz i wymieszać. Na patelni z małą ilością oleju usmażyć jednego dużego placka na złoty kolor.
Na dno naczynia do zapiekania wlać trochę sosu pieczarkowego. Na jedną połowę placka ziemniaczanego wyłożyć sos pieczarkowy i złożyć placek na pół, przenieść do naczynia do zapiekania. Placka polać odrobiną sosu i posypać serem. Piec w 180 C aż ser roztopi się i nabierze złotego koloru.

2 komentarze: