6 lis 2015

Sernik jesienny (sernik dyniowy na orzechowym spodzie)

Dynia nie gości u mnie zbyt często (niestety nie jest lubiana przez moich domowników). Kupiłam ją ze względu na halloween, ponieważ moje dzieci chciały mieć z niej lampion. I tak też wydrążyłam pestki, które ususzyłam (zasmakowały mojej córce) a z miąższu dyni zrobiłam puree. I zaczęłam główkować jak wykorzystać puree z dyni. Spontanicznie postanowiłam upiec sernik dyniowy. I tak właśnie powstał mój sernik jesienny :)




 Składniki:

   Ciasto kruche:
      2 szklanki mąki
      1 i 2/3 szklanki zmielonych orzechów
      2/3 kostki zimnego masła

      2 żółtka
      1 jajko
      2 łyżki kwaśnej śmietany
      3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
      1 szklanka cukru pudru
  
   Masa serowa:
      1kg twarogu mielonego
      6 jajek
      1 budyń śmietankowy
      1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
      200g puree z dyni
      2 łyżki miękkiego masła
      1 szklanka cukru pudru
      2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  
  Dodatkowo:
      200g kwaśnej śmietany
      2 łyżki cukru pudru

Przygotowanie:

 Ciasto kruche: składniki zagnieść i wstawić do lodówki. 2/3 ciasta rozwałkować i przełożyć do tortownicy (śr.25cm). Po nakłuwać widelcem i piec około 15min. Wyjąć i wystudzić. Pozostałe cisto można zamrozić lub zrobić kulki wielkości orzecha włoskiego lekko spłaszczyć i upiec w 180C na złoty kolor.
Masa serowa: Trzeba pamiętać aby wszystkie składniki miały temperaturę pokojową. Wszystkie składniki prócz puree z dyni włożyć do miski i na małych obrotach zmiksować do połączenia składników (nie miksować zbyt długo). Na koniec dodać puree i dokładnie połączyć z masą serową. Masę serową wylać na wystudzony spód orzechowy i piec około 1 godziny w 180C. 15min przed końcem pieczenia kwaśną śmietanę wymieszać z cukrem pudrem i wylać na sernik.




Gdy góra sernika zacznie zbyt mocno przypiekać się warto przykryć sernik papierem do pieczenia.

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Po raz pierwszy piekłam sernik dyniowy i na pewno nie ostatni, ponieważ oprócz mnie to również moim domownikom smakował :)

      Usuń