25 sty 2015

Ekstrakt waniliowy

Dotychczas używałam cukru waniliowego lub cukru z wanilią i nie narzekałam. Jednak ostatnio zaczęłam rozglądać się za ekstraktem waniliowym, ale ich cena mnie przerażała. Tak więc zaczęłam szperać jak zrobić ekstrakt waniliowy w domu. I znalazłam i jestem bardzo z niego zadowolona a z mojej szafy zniknął całkowicie cukier waniliowy :) A co najważniejsze jest on w wykonaniu bardzo prosty i nie skomplikowany, ponieważ potrzebujemy dwóch składników.







Składniki:

   ćwiartka wódki

   4-5 lasek wanilii

Przygotowanie:

     Wanilię przecinamy na pół, ale nie do końca i nie wyciągamy pestek. Takie przekrojone laski wanilii wkładamy do wódki, pamiętajmy aby laski wanilii były zakryte alkoholem. Odstawiamy w ciemne i chłodne miejsce, ale nie do lodówki. Mój ekstrakt zmienił barwę już po kilku dniach. A po miesiącu jego barwa ma kolor zaparzonej czarnej herbaty. A zapach jest cudowny :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz