13 mar 2015

Domowe bułki

Z drożdżami już się zaprzyjaźniłam, ale co do pieczenia bułek, chleba niestety nie miałam ręki. Zawsze wychodziły mi..... twarde jak kamień mimo, że trzymałam się przepisu. Jednak nie zrażona nie powodzeniami szukałam dalej idealnego przepisu i znalazłam (tutaj). Bułki są na zewnątrz chrupiące a w środku mięciutkie.



Składniki:

     630g mąki
     300ml ciepłej wody
     25g drożdży

     1 łyżeczka soli
     0, 5 łyżeczki cukru
     1 białko
     2 łyżki oleju

Przygotowanie:

    Zrobić zaczyn: drożdże rozkruszyć do miseczki dodać 50ml ciepłej wody, cukier i 3 łyżki mąki. Wymieszać i odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce.
Do miski wsypać mąkę, dodać zaczyn i pozostałe składniki. Zagnieść ciasto (ciasto jest bardzo elastyczne). Ciasto przykryć lekko wilgotną ściereczką i pozostawić na 1 godzinę.
Odrywać po kawałku ciasta (zrobiłam 10 bułeczek), rozgnieść na placek i zrobić sakiewkę. Zwinięcie ułożyć do dołu na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Tępą stroną noża naciąć bułki. Posypać lekko mąką.  Przykryć ponownie ścierką i odstawić na 30min.
Piekarnik rozgrzać do 200C i piec około 25 min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz