9 lut 2015

Rosół

Rosołek gotuje za każdym razem gdy moje dzieci są chory. Wierze w moc działania tej zupy. Jest on lubiany w mojej rodzinie i chętnie zjadany bez narzekania, że znowu ugotowałam zupę.







Składniki:
 
     1 kg kury rosołowej
     2-3 marchewki
     pietruszka

     seler
     por
     liść laurowy, ziele angielskie
     2 łyżki jarzynki
     1 cebula

Przygotowanie:

    Kurę myjemy i dzielimy na części. Wkładamy do garnka i zalewamy zimną wodą i gotujemy. Włoszczyznę obieramy i kroimy w grube słupki. W innych zupach marchewkę kroję w kosteczkę, ale jeśli chodzi o rosół to wolę marchewkę w słupki.
Gdy nasza kura zacznie się gotować dorzucamy włoszczyznę, liść laurowy i ziele angielskie. Gotujemy na wolnym ogniu.
Gdy miałam kuchenkę na gaz to opalałam cebulę i dopiero taką wrzucałam do rosołu, ale niestety mam teraz kuchenkę na prąd i nie mam gdzie opalić cebuli i wrzucam ją surową do rosołu. Również nada rosołowi złoty kolorek.
Gdy zupa jest gotowa wsypujemy 2 łyżki jarzynki i jeszcze przez chwilę gotujemy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz