25 lut 2015

Pizza z pieczarkami i kiełbasą

Uwielbiam jeść pizze podobnie jak moja rodzinka. Oczywiście można zamówić z pizzerii, ale moim zdaniem domowa pizza ma całkiem inny smak. Fakt, że trzeba poświęcić trochę czasu na zrobienie pizzy, ale plusem jest to, że wiemy jakie dajemy składniki (chodzi mi o świeżość poszczególnych składników) i co również jest ważne dodajemy składniki na które mamy ochotę. A więc nauczyłam robić się domową pizze i moja rodzinka zajada się nią z wielkim apetytem :)



Składniki:

      30g drożdży
      1 łyżeczka cukru
      1 łyżeczka soli

      1 niepełna szklanka ciepłej wody
      400g mąki
      3 łyżki oliwy (ja daję olej)

     150g kiełbasy (np. zwyczajna)
     mała papryka czerwona
     1 duża cebula
     200g pieczarek
     starty ser do posypania
     6 pomidorków  koktajlowych
  
     3 łyżki przecieru pomidorowego (może być keczup)
     1 łyżeczka bazylii suszonej

Przygotowanie:

     Na początku robimy zaczyn:  drożdże, cukier, 1/3 szklanki wody i 2 łyżki mąki wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić na około 15min.
Do dużej miski wsypujemy mąkę i dodajemy zaczyn, resztę wody, sól i oliwę (olej). Zagniatać około 15 min. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić tym razem na około godzinkę. 
Kiełbasę i pieczarki pokroić w plasterki. Cebulę w piórka. Paprykę w paski a pomidorki przekroić na pół. Przecier pomidorowy wymieszać z bazylią.
Można zrobić dwie mniejsze pizze albo jedną dużą. Ja zrobiłam jedną dużą a więc ciasto  rozwałkowałam tak aby zmieściło się na blasze od piekarnika. Ciasto polałam sosem pomidorowym, którym pokryłam całą pizze (omijają brzegi). Na to ułożyłam kiełbasę, cebulę, pieczarki, paprykę i pomidorki. Pizze piekłam w piekarniku rozgrzanym do 200C przez około 15 min. Pod koniec pieczenia pizze posypałam serem i jeszcze chwile piekłam aby ser się rozpuścił.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz