23 lut 2015

Kartoflanka

 Nie wiem dlaczego, ale w poniedziałki bardzo często robię zupy. Moja córka ma dwie ulubione zupy i jest to właśnie kartoflanka lub serowa. I właśnie zrobiłam taką kartoflankę. Jest to zupa gęsta i bardzo sycąca. Dodaję do niej dużą ilość ziemniaków w końcu sama nazwa mówi, że jest to zupa składająca się z ziemniaków :)



Składniki:

     około 300g żeberek
     0,5-1kg ziemniaków
     0,4kg kiełbasy

     włoszczyzna
     sól, pieprz
     posiekana natka pietruszki lub koperku
     50ml słodkiej śmietanki 18%
     1 płaska łyżka mąki

Przygotowanie:

    Żeberka obsmażymy na patelni (ja zrobiłam to w dużym garnku), po podsmażeniu dolewamy około 2 litry wody i gotujemy aż żeberka zmiękną.
   Następnie dorzucamy pokrojoną w pół plasterki marchewkę, całą pietruszkę, seler, por. Ziemniaki obieramy kroimy w średniej wielkości kostkę. Gdy nasza włoszczyzna jest już prawie miękka (gdy pietruszka, por i seler są już miękkie wyciągam je z garnka) dorzucamy pokrojone ziemniaki i gotujemy.
W między czasie kiełbasę kroimy w plasterki i smażymy na patelni. Gdy ziemniaki i marchew są miękkie dorzucam przysmażoną kiełbasę. Zupę solę i pieprze.
Na tłuszczu, który wytopił się z kiełbasy robię zasmażkę czyli wsypuję łyżkę mąki, mieszam a potem dolewam z 2 chochelki wywaru z zupy. Taką zasmażkę dodaję do zupy mieszając aby nie powstały grudki. Zupę solimy i pieprzymy do smaku i dorzucamy posiekaną natkę pietruszki lub koperku. Na koniec dodajemy śmietankę (ja najpierw hartuję ją z gorącym wywarem) i zagotować.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz