11 sty 2015

Masa plastyczna (cukrowa)

Jakiś czas temu zainteresowałam się masą plastyczną do ozdabiania tortów. Wypróbowałam już kilka przepisów i niestety nie byłam zadowolona. Zaczęłam pomału zniechęcać się :( W końcu natrafiłam na przepis z tego linka http://www.wielkiezarcie.com/recipe30981.html . I to był strzał w dziesiątkę. Masa jest idealna do lepienia małych figurek jak i większych, ale również do obkładania całego toru. A oto przepis:

Składniki:

        ok. 80dag cukru pudru
        50g glukozy
        4 łyżeczki żelatyny

        70ml zimnej wody
        3 łyżeczki planty

Przygotowanie:

      Żelatynę rozpuścić w zimnej wodzie i pozostawić na 5 min. Żelatynę umieścić nad arą wodną i mieszać aż się "rozluźni", ale trzeba uważać aby się nie zagotowała. Dodać glukozę i mieszać przez chwilę aż składniki połączą się. Miskę z żelatyną odstawić na bok i dodać plantę, mieszać aż składniki dobrze połączą się. W osobnej misce przesiać około 60dag cukru pudru, dodać mieszankę z żelatyną. I nadszedł czas na zagniatanie. W trakcie zagniatania dodawać cukier puder. Masa plastyczna jak sama nazwa mówi musi być elastyczna- plastyczna. Nie może kleić się do dłoni.

Rada:

     Gdy mamy już przygotowaną masę plastyczną trzeba ją szczelnie owinąć w folię spożywczą aby nie wyschła. Gdy chcemy uzyskać jakiś kolor masy dodajemy barwnika spożywczego i zagniatamy aby barwnik się dobrze połączył z masą plastyczną.


Z tej masy zrobiłam między innymi takie figurki:

         


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz